rumah dan ukm dan kucing


assalamualaikum..

adoi..x tau nak wat ape sebenarnye…

ari ni wat lesen balik kena rm20 tp akak akak n abang abang jat jpj tu ungguh ramah tamah..aku rasa sebab cara aku cakap nagn mereka ramah tamah tu yang dia layan baik tu..sebab ade je kawan2 aku yang x puas ati bila berurusan dgn org kerajaan ni..huu..ke sebab muka aku garang diorang takot..

ok2.. gambar ni xde kena mengena ngan jpj ke ape..ni gambar satu booth kat ukm petang tadi aku amek kat pusanika ukm.amin gi jumpa kawan dia benama syira& faz tapi aku x tau mane satu syira & mana satu faz..aku layan je..

kat ukm ni pn ramai gak perempuan-perempuan cantik..nape selama aku duk dekat ngan ukm x pernah perasan semua ini..ish2..

tapi kecantikan itu x kemana pon.~~

ok proceed..

ha ni pulak gambar kucing masa malam balik ke umah..time ni bas tu benti kat yong peng..aku ngan amin lepak2 kat luar masa rehat 20 menet main kucing jap ngan tgk ikan besar..kalau kitorg campak kucing tu kat dalam kolam ikan..silapsilap bukan kucing makan ikan..ikan tu makan kucing..haha..

sian kucing..

kucing ni best…kaau aku tensen2 je cari la kucing kat blok ni ha..main ngan dia walaupun elegric besin2 oas main..tapi peduli ape..sekarang kucing tu da xde…mak dia putih, anak-anak dia pun putih gak..tgk la ada rasanya gambar dia ku upload dulu..

ni ha..

http://www.flickr.com/photos/hafifikahar/sets/72157622993930395/

Serpihan hadis yang lain mengenai kucing;

Hadis menyeksa kucing.

Dari Ibnu Umar r.a. berkata: Rasulullah saw bersabda, “Seorang perempuan disiksa karena kucing yang dikurungnya hingga mati maka ia dimasukkan ke dalam neraka disebabkan ia tidak memberi makan dan minum ketika mengurungnya dan tidak pula melepaskannya agar memakan binatang-binatang melata di bumi.”
(Bukhari – Muslim)

Abu Hurairah mendapat nama ‘Bapa Kucing’.
‘Abdurrahman bin Shakhr Al-Azdi, yang lebih dikenal dengan panggilan Abu Hurairah, adalah seorang Sahabat Nabi yang terkenal dan merupakan periwayat hadits yang paling banyak disebutkan dalam isnad-nya oleh kaum Ahlus Sunnah wal Jama’ah.

Abu Hurairah berasal dari kabilah Bani Daus dari Yaman. Beliau diperkirakan lahir 21 tahun sebelum hijrah, dan sejak kecil sudah menjadi yatim. Nama aslinya pada masa jahiliyah adalah Abdusy-Syams (hamba matahari) dan ia dipanggil sebagai Abu Hurairah (ayah/pemilik kucing) karena suka merawat dan memelihara kucing. Ketika mudanya ia bekerja pada Basrah binti Ghazawan, yang kemudian setelah masuk Islam dinikahinya.


kucing2 kalau la ko boleh becakap..mesti aku da ajak gi karoke..( ^^,)

